Poštovní adresa uživatele
Na FS ČVUT Praha má každý uživatel adresu ve tvaru jmeno.prijmeni@fs.cvut.cz. Pokud je již předpona jmeno.prijmeni použita, je nahrazena alternativou. Svoji emailovou adresu zjistíte po přihlášení do DUPS nebo v telefonním seznamu fakulty (People). Zaměstnancům je adresa vytvořena automaticky a jsou povinni ji používat, studenti si mohou adresu nechat vytvořit v DUPS.
Čtení pošty
Pošta zasílaná na adresu zmíněnou v předcházejícím odstavci je jako výchozí zaslána do poštovní schránky na fakultě na serveru CYRUS-MBOX. Kam je pošta zasílána lze nastavit v DUPS v záložce E-Mail. Je možné přesměrovat si ji na jinou schránku v rámci vybraných služeb ČVUT, externí přesměrování není možné.
Server CYRUS-MBOX
Poštu na serveru můžete číst pomocí webového rozhraní MY.fs, nebo pomocí protokolů IMAP a POP3 ve svém oblíbeném poštovním klientu (CPS doporučuje a podporuje Thunderbird)
Nastavení pro IMAP (doporučené)
(zprávy zůstávají na serveru, jsou dostupné odkudkoli, podporuje řazení do složek)
adresa serveru | imap.fs.cvut.cz |
port | 993 |
zabezpečení | SSL |
uživatelské jméno | stejné jako pro ostatní služby |
uživatelské heslo | hlavní heslo ČVUT |
Nastavení pro POP3
(zprávy se typicky stahují na lokální PC, nepodporuje práci z více klientů, starší protokol)
adresa serveru | pop3.fs.cvut.cz |
port | 995 |
zabezpečení | SSL |
uživatelské jméno | stejné jako pro ostatní služby |
uživatelské heslo | hlavní heslo ČVUT |
Odchozí pošta
Pokud ale používáte svůj lokální program (Thunderbird, Outlook...) je třeba nastavit si nastavit správně odesílanou poštu - SMTP pro adresy @fs.cvut.cz.
Nastavení SMTP
emailová adresa | zadejte svoji adresu (k nalezení v DUPS) končící @fs.cvut.cz |
server SMTP | smtp.fs.cvut.cz |
port | 25 (nebo alternativní port 2525 v síti omezené firewallem) |
zabezpečení | STARTTLS (TLS) |
uživatelské jméno | stejné jako pro ostatní služby |
uživatelské heslo | hlavní heslo ČVUT |
FAQ
- Nastavení mazání SPAM emailů (Horde - webmail) (FS#21)
- Nastavení filtru dovolená pro zasílání odpovědi v době nepřítomnosti (Horde) (FS#20)
- Poštovní rozhraní Horde se nezobrazuje správně (FS#358)
- Jak mám odstranit smazané zprávy? (FS#366)
- Informace jak rozpoznat phishing a jak se chovat bezpečně s emailem. (FS#456)
- Jak je možné používat elektronický podpis a šifrování v emailu (FS#434)
- Přeposílání - přesměrování emailu? (FS#342)
- Jak nastavit poštovní klient Thunderbird pro příjem pošty (FS#423)
- Plná e-mail schránka (FS#254)