Konstrukce letounu
Snahou tohoto projektu je navrhnout letoun, jehož jedinečnost nespočívá jen v podobnosti k letounu L-39 ALBATROS, jež je předlohou pro tento návrh, ale navrhnout letoun pro kategorii sportovního létání, který nebude poháněn konvenční propulzní jednotkou. Pohon tohoto letounu by měl být zajištěn speciálně navrženým dmychadlem hnaným vysokootáčkovým spalovacím motorem.
UL-39 je označení pro malý sportovní letoun. Je koncipován, jako jednomotorový, dvoumístný, samonosný dolnoplošník, celokompozitové konstrukce s nekonvenčním „proudovým“ pohonem. Letoun má klasické uspořádání ocasních ploch a tříkolovým zatahovacím podvozek příďového typu. Letoun je navrhován pro provoz v kategorii ULLa , ve shodě se stavebním předpisem UL-2. Zároveň je však sledováno splnění požadavků předpisu CS-VLA.
Konstrukce trupu
Trup letounu je z důvodu možnosti přístupu k rotoru ventilátorového pohonu rozdělen na přední a zadní část.
Konstrukce křídla
Křídlo je lichoběžníkového půdorysu, vybavené křidélkem a Fowlerovou vztlakovou klapkou. V křídle je umístěn hlavní podvozek a palivová nádrž.
Konstrukce vodorovné ocasní plochy
Na letounu je použita plovoucí vodorovná ocasní plocha s netradičním trubkovým nosníkem navíjeným z uhlíkových vláken.