Jan Klimeš vystudoval mechatroniku a mechaniku na Fakultě strojní ČVUT v Praze a v roce 2005 nastoupil do Škody Auto na stáž. V roce 2007 pokračoval do oddělení aerodynamiky. Řešil hlavně interní aerodynamiku kabiny: ofukovače, odmrazování, odmlžování oken. Poté půl roku působil v Audi Motorsport. Pak se vrátil do Škody Auto a začal pracovat jako konstruktér přední části vozu. Později v technickém vývoji vybudoval oddělení inovačního managementu a nyní působí jako koordinátor vývoje chlazení a termosystému.
Aby nové automobily dobře fungovaly v jakýchkoliv teplotních podmínkách, musí projít množstvím testů. A to platí i pro elektromobily. Testuje se i za polárním kruhem. Testovat se jezdí do Rakouska, do severských zemí, ale i do USA, Ománu nebo JAR. Auta se musí vyzkoušet ve všech podmínkách, která s nimi můžou zákaznici zažít.
O své úloze ve vývoji automobilů ŠKODA říká: „Naše práce má velmi široký záběr. Auto doprovázíme v celém jeho životním cyklu od prvního návrhu přes testování prototypů, náběhu do sériové produkce až do ukončení jeho výroby. Spolupracujeme s mnoha odděleními v rámci celého koncernu a všech regionů. Jsme například v kontaktu s Čínou, Indií i Brazílií“.
Ve volném čase řídí svoje Camaro V8 a také pilotuje malá letadla. Běžně si jde v šest ráno zalétat nad Mladou Boleslaví a blízkém okolí. „V osm už jsem v kanceláři, rozesmátý, nabitý zážitky, zatímco ostatní ještě zívají,“ směje se. Létání ho naučilo preciznosti a důrazu na bezpečnost. V letectví není prostor pro chyby, což je přístup, který přenáší i do své práce. Aktivně se věnuje sportu, především karate – je dokonce několikanásobný mistr ČR. Prý jde o skvělý trénink respektu, disciplíny a koncentrace.
Celý rozhovor s Janem Klimešem a jeho kolegou Václavem Švejdou, si můžete přečíst na stránkách ŠKODA kariéra: https://www.skoda-kariera.cz/blog/nase-auta-musi-skvele-jezdit-v-mrazech-i-tropech
Foto: ŠKODA Auto