Vybavení
Zaměření kolejových vozidel
disponuje modelovým kladkovým stavem pro výzkum vodících vlastností nových koncepcí dvounápravových podvozků vybavených nejen klasickými dvojkolími (CLW), ale i dvojkolími s volně otočnými koly (IRW).
Zaměření automobilů
zajišťuje experimentální výuku v laboratořích na Julisce. Zde se studenti mohou seznámit s měřením na otevřeném dynamometrickém stanovišti, kde se zkouší vlastnosti hydrodynamických měničů, nebo převodovek se souosou polohou vstupního a výstupního hřídele.
Ověření brzdných vlastností kotoučových brzd a jejich obložení se zkouší na setrvačníkovém stanovišti.
Pro životnostní zkoušky synchronizačních spojek převodovek osobních automobilů, pro měření ztrát protáčením nebo pro funkční testy netradičních řadicích mechanismů je určen menší setrvačníkový stav s pneumatickým robotem řazení.
V roce 2015 byla v laboratoři zabudována nová válcová funkční a výkonová zkušebna MAHA MSR 500 4x4, která je schopná měřit vozidla s nějvětší tažnou silou na nápravu až 7000 N.
Pro výzkumné a vývojové práce slouží nejmodernějš vybavení v laboratoři Centra vozidel udržitelné mobility ve VTP Roztoky.