Závěrečná práce
Doporučená struktura závěrečné práce
Struktura DP
- Titulní list
- Zadání diplomové práce
- Souhrn v ČJ a AJ (Summary)
- Prohlášení o samostatném vypracování práce
- Obsah s uvedenými stránkami kapitol a subkapitol
- Soupis použitého značení
- Úvod
- zdůvodnění aktuálnosti tématu a nastínění problému, který student bude řešit,
- současný stav problematiky,
- stanovení cíle a pracovních hypotéz diplomové práce.
- Teoreticko – metodická část práce
- vyšší teoretické poznatky vztahující se k danému problému,
- charakteristika metod a postupů, které diplomant pro řešení problému použije.
- Analytická, resp. praktická část diplomové práce
- obsahuje vlastní řešení problému, kde by měl student prokázat, že je schopen aplikovat poznatky získané studiem a formulovat vlastní stanovisko.
- Závěr
- Diplomant se v této části vrací k cílům a pracovním hypotézám, které formuloval na počátku práce, a hodnotí, zda se mu je podařilo potvrdit či vyvrátit či zcela splnit. V případě diplomových prací s praktickým zaměřením by student měl dále nastínit doporučení a návrhy, jejichž realizace v praxi by pomohla vyřešit problém zkoumaný v diplomové práci.
- Seznam literatury
- Jednotlivé publikace se uvádějí a číslují průběžně a zapisují dle standardu stanoveného ústavem. V textu diplomové práce se odkazuje na použitou literaturu a prameny (např. [L25]).
- Přílohy – obrázky, grafy, tabulky apod.
- Nejsou-li účelně zařazeny přímo v textu, připojují se na konec práce v podobě příloh. Průběžně se očíslují a v textu se na jejich čísla odkazuje. Pokud nejsou obrázky a grafy výsledkem vlastní práce, uvádí se jejich původ. Před přílohami je zařazen seznam všech příloh. Originály výkresové dokumentace se uložené na CD vkládají do vlastního obalu na třetí straně desek.
Diplomová či bakalářská práce – JAK NA TO?
Specifika pro studijní program Inteligentní budovy
- Vypsaná témata DP se vždy vztahují k problematice Inteligentních budov.
- Témata DP, tj. zároveň Projektu II-IB vypisují pouze akademičtí pracovníci FS, kteří jako jediní mohou být vedoucími DP.
- Na řešení DP se začíná pracovat v rámci Projektu II-IB u akademického pracovníka, který dané téma vypsal a je budoucím vedoucím DP.
- Projekt II-IB nepodléhá na rozdíl od Projektu I-IB veřejné obhajobě a zápočet uděluje budoucí vedoucí DP na základě splněných požadavků stanovených na začátku semestru.
- Projekt I-IB musí být tematicky zcela odlišný od tématu DP.
- Téma DP, které student chce řešit a přichází s ním od firmy, je přípustné za podmínky, že ho po konzultaci akademický pracovník FS přijme za své, vypíše ho a bude dělat vedoucího DP. Odborník z praxe se pak stává konzultantem.
Obhajoba diplomové/bakalářské práce
Pro obhajobu závěrečné práce si připravte prezentaci v powerpointu. Při přípravě pamatujte na následující:
- na prezentaci vaší práce máte omezený čas – zpravidla 10 min (následuje 5 min diskuze)
- délka prezentace by neměla přesáhnout 10 - 12 snímků (orientačně 1 snímek na minutu)
- snímky očíslujte
- použití patkového písma (např. Times) není graficky vhodné – to je určeno pro noviny
- veškeré popisky musí být čitelné - proto zvolte vhodnou velikost fontu (rovněž v grafech a obrázcích)
- používejte pouze barvy, které jsou viditelné (např. žlutá na bílém pozadí je špatně vidět)
- nepoužívejte dlouhá souvětí – spíše hesla
- neprezentujte obecně známé výpočetní vztahy, rovnice uvádějte pouze v případě, že je to výsledek vaší práce
- struktura prezentace by měla korespondovat s vlastní prací
- prezentaci si odzkoušejte nanečisto s vedoucím vaší práce a změřte si čas
![[design/2014/cvut-logo-blue.png]](https://www.fs.cvut.cz/content/images/design/2014/cvut-logo-blue.png)
![[pracoviste/12116/logo_12116.png]](https://www.fs.cvut.cz/content/images/pracoviste/12116/logo_12116.png)